Tegoroczna jesień to dla polskiej branży meblarskiej wyjątkowy jubileusz – 70 lat temu powstała firma dziś znana wszystkim jako Salony Agata. Z tej okazji marka zdecydowała się na krótką podróż w czasie, poszukując najpopularniejszych trendów aranżacyjnych z poprzednich dekad. Co królowało w domach Polaków? Jakich dodatków nie mogło zabraknąć w żadnym salonie? Czy podobnie jak w branży fashion, moda zatacza koło także w aranżacji wnętrz? Sprawdźcie, co udało się odkryć!
Lata 50.

Lata 60.

Lata 70.

Lata 80.

Lata 90.

Lata 2000-2010

Lata 2010-2022

Ostatnie 7 dekad to niezwykły okres dynamicznych zmian stylistycznych. Od lat 50. średnio co 5 lat pojawiają się nowe, znaczące trendy, które niegdyś przenikały do naszych domów zza żelaznej kurtyny, a dziś wprowadzamy je niemal na bieżąco. Od peerelu uwolnił nas skandynawski minimalizm, a obecnie na nowo cieszymy się stylistyką vintage i stylem eko, będącym nie tylko znakiem naszych czasów, ale i stylem życia większości świadomych konsumentów. Wszystko to miesza się w eklektycznym worku rozmaitości, z którego każdy może wyciągnąć coś dla siebie.
Tomasz Pągowski, projektant i Ambasador marki Agata
O Agata S.A.:
Agata S.A. to polska sieć wielkopowierzchniowych salonów mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce; obejmująca 32 wielkopowierzchniowe salony zlokalizowane zarówno w dużych, jak i średnich miastach w całym kraju. Agata S.A. poprzez punkty sprzedaży detalicznej i e-commerce oferuje kolekcje do pokoju dziennego, dziecięcego, sypialni, jadalni i kuchni, a także szeroką gamę produktów i akcesoriów do aranżacji wnętrz. Marka zapewnia dostęp do artykułów ponad 250 krajowych i zagranicznych producentów kilkudziesięciu marek własnych oraz szerokiego grona doradców, projektantów i ekspertów.
Więcej o Agata S.A: www.agatameble.pl