Każdy sezon przynosi zaskakujące nowości, które goszczą w naszych domach i szafach – jedne skradają nasze serca na dłużej, z innych rezygnujemy już po krótkim czasie. Trendy obserwujemy wszędzie, ale czy zastanawia nas to, jak one powstają i czy pomiędzy poszczególnymi branżami istnieje nić styku? Poprzez to, jak się ubieramy, wyrażamy siebie. Czy ta sama reguła dotyczy również tego, jak mieszkamy? Planowane działania salonów Agata z topowym duetem modowym Bizuu mają na celu pokazanie, jak bardzo te dwa światy wzajemnie się uzupełniają.
Kto wyznacza trendy?
Modne wnętrza
W świecie aranżacji wnętrz i szeroko rozumianej mody istnieje „General Trend Book", tworzony przez ekspertów Li Edelkoort, przedstawiający to, co będzie modne za dwa lata. Książka ta zawiera wycinki tkanin, tworzyw, zestawienia kolorów, kształtów, zapachów, cytatów kulturowych. Raz do roku ten sam zespół publikuje również „Lifestyle Forecasting Book", odnoszący się do najnowszych zjawisk w architekturze, dekoracji wnętrz, designie. Obie te księgi to skarbnica wiedzy dla wielu designerów – tak jak niewątpliwie targi branżowe w Mediolanie, Paryżu czy Frankfurcie. Jednak to, co dzieje się w naszym najbliższym otoczeniu, w największym stopniu determinuje zbliżające się trendy: sytuacja ekonomiczna, rozwój dziedzin nauki i kultury oraz styl życia mieszkańców całego świata
Natalia Nowak, ekspert ds. aranżacji wnętrz Agata S.A.
Synergia światów
W projektach dostrzegają niebanalne rozwiązania wiodących trendów z akcentami nowatorskich rozwiązań. Duet dowodzi, że każda kobieta, mimo odmiennych gustów i upodobań, jest w stanie odnaleźć „własne ja”. Taka wizja przyświeca zarówno projektantkom, jak i salonom Agata, dlatego obie marki zgodnie twierdzą, że między światem mody z wybiegów a tym, który znamy z aranżacji wnętrz, istnieje nić styku, wzajemnej inspiracji i łączenia idei czerpania z trendów, aby docelowo wyrażać siebie.
Idealnym potwierdzeniem tej zależności jest fakt, iż z wykształcenia jestem architektem wnętrz. Nieprzypadkowo synergia tych dwóch światów sprawiła, że mimo wszystko zawodowo związałam swoje życie z modą i projektowaniem strojów, a aranżacje wnętrz to niezależnie nadal moja druga życiowa pasja
Zuzanna Wachowiak z BIZUU
Zgodnie z Zuzią uważamy, że projektowanie ubioru i aranżowanie własnego wnętrza łączy wspólny cel, by czuć się wyjątkowo i komfortowo na co dzień zarówno z tym jak wyglądamy, jak również w otoczeniu domowym, w którym spędzamy wolny od pracy czas
Blanka Jordan, druga połowa duetu BIZUU
Idea badania „Jaka szafa, taki dom”, przeprowadzonego na zlecenie salonów Agata, ma szansę zmienić myślenie wielu osób o tym, jak wyrażać siebie poprzez wystrój wnętrza i jak ważne jest to, aby czuć się dobrze we własnym domu. Wynika z niego bowiem, że dla 59% z nas nasze mieszkanie jest odzwierciedleniem naszej osobowości, a to, w jakim stylu je urządzamy, jest ściśle powiązane z tym, jak się ubieramy
Angelika Anusiewicz-Bochenek, Zastępca dyrektora ds. marketingu salonów Agata.
O Agata S.A.:
Agata S.A. to sieć wielkopowierzchniowych salonów mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce; obejmująca 25 wielkopowierzchniowe salony zlokalizowane zarówno w dużych, jak i średnich miastach w całym kraju. Agata S.A. poprzez punkty sprzedaży detalicznej i e-commerce oferuje kolekcje do pokoju dziennego, dziecięcego, sypialni, jadalni i kuchni, a także szeroką gamę produktów i akcesoriów do aranżacji wnętrz. Marka zapewnia dostęp do artykułów ponad 250 krajowych i zagranicznych producentów kilkudziesięciu marek własnych oraz szerokiego grona doradców, projektantów i ekspertów.
Więcej o Agata S.A: www.agatameble.pl