Lead
Salony Agata są najlepiej rozpoznawalną siecią sklepów meblowych w Polsce.
W badaniu przeprowadzonym na początku kwietnia 2016 roku Salony Agata pojawiły się w spontanicznych odpowiedziach aż 69% ankietowanych, którzy mieli wskazać markę sklepu meblowego. Badaniem zostali objęci mieszkańcy regionów, gdzie już funkcjonują salony Agata. W tym zestawieniu wyprzedziły BRW oraz sieć Ikea, które wymieniło odpowiednio 65,3% i 60,2% ankietowanych. Jednocześnie aż 30,8% respondentów wymieniło salony Agata na pierwszym miejscu, podczas gdy 28% wskazało Ikeę, a 16,2 % BRW (badanie świadomości Top-of-Mind). To oznacza, że salony Agata są najlepiej rozpoznawalną marką w swojej kategorii.
Porównując te wyniki badań do roku 2012 obserwujemy znaczny wzrost znajomości salonów Agata (wcześniej Agata Meble) wśród Polaków. Konsekwentny rozwój sieci, regularna komunikacja w mediach oraz unowocześnienie wizerunku marki przynoszą oczekiwane rezultaty. Przy czym w ciągu ostatnich lat nie zwiększaliśmy radykalnie budżetu na reklamę, ale głównie poprawialiśmy jakość i efektywność działań marketingowych. Jednocześnie wprowadzaliśmy zmiany organizacyjne w salonach i tworzyliśmy w sklepach przestrzeń bardziej przyjazną dla klientów. Te wszystkie działania w połączeniu z ofertą ponad 250 producentów mebli i dodatków do aranżacji wnętrz pozwoliły poszerzyć grono osób odwiedzających nasze sklepy, a także kojarzących samą markę Agata - mówi Marek Gonsior, Dyrektor ds. marketingu Agata S.A.
Świadomość spontaniczna i świadomość top-of-mind to dwa wskaźniki służące do mierzenia znajomości marki przez konsumentów. Trzecim z nich jest świadomość wspomagana, którą respondenci deklarują po przedstawieniu im listy sklepów. W tej kategorii salony Agata uzyskały wynik na poziomie 88%.
Agata S.A. to jeden z największych i najstarszych w Polsce dystrybutorów mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz. Pod tą marką funkcjonuje już 18 wielkopowierzchniowych salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach w Polsce. Jeszcze w tym roku zostaną otwarte kolejne 2 sklepy Agata. Firma od ponad 60 lat funkcjonuje na polskim rynku, a obecnie współpracuje z większością kluczowych producentów mebli oraz akcesoriów dekoracyjnych w kraju oraz z wieloma dostawcami z zagranicy. Salony Agata oprócz mebli oferują również elementy dekoracyjne, lampy i tekstylia.
Badanie CAWI zostało przeprowadzone na zlecenie Agata S.A. przez Dentsu Aegis Network na grupie 733 osób w wieku 20-50 lat, zamieszkujących w promieniu 50 km od Salonów Agata, które planują zakup mebli w ciągu 6 miesięcy.