Marek Gonsior zdobył najwięcej nagród w tegorocznym konkursie na Dyrektora Marketingu Roku. Docenione zostały zmiany, jakie wprowadził w komunikacji i wizerunku salonów Agata.
W 6. edycji konkursu „Dyrektor Marketingu Roku”, reprezentujący salony Agata Marek Gonsior otrzymał aż pięć nominacji i dwa tytuły. Kapituła konkursu składająca się z ponad 40 wybitnych ekspertów i praktyków z obszaru marketingu uznała jego kandydaturę za najlepszą w kategorii głównej z budżetem powyżej 10 mln zł oraz w kategorii „Wysoka efektywności – Sales & Marketing Director”. Jurorzy nie ukrywali, że duży wpływ na ich decyzję miała efektywna transformacja wizerunku salonów Agata.
Otrzymanie tak prestiżowych nagród indywidualnych to ogromne wyróżnienie i motywacja do dalszej pracy. Tak wielka zmiana w naszej firmie nie dokonałaby się bez zaangażowania pracowników i partnerów biznesowych. Cieszę się, że efekty naszej pracy są doceniane nie tylko przez klientów, ale również przez ekspertów – powiedział Marek Gonsior, Dyrektor ds. Marketingu Agata S.A.
Zmiany, zmiany, zmiany
W ciągu ostatnich kilku lat Agata S.A. przeszła proces rebrandingu i wielu zmian w obszarze marketingu i komunikacji. Otwarcia nowych salonów oraz unowocześnianie przestrzeni ekspozycji produktów szło w parze z dużą aktywnością marketingową. Programy promocyjne zaczęły być komunikowane w nowoczesny sposób, przy szerokim wykorzystaniu mediów zasięgowych. Reklama w telewizji, radiu, i internecie, product placement w popularnych serialach, a także duża aktywność w kanałach social media pozwalały skutecznie wpływać na kreowanie wizerunku marki i zwiększać jej świadomość wśród konsumentów.
Badania przeprowadzone w 2016 r. pokazały, że salony Agata są najlepiej rozpoznawalną siecią sklepów meblowych w Polsce.* Jednocześnie na przestrzeni ostatnich lat budżet przeznaczony na działania marketingowe nie był radykalnie zwiększany.
Konsekwentnie wprowadzane przez nas zmiany mają na celu wzrost efektywności przy jednoczesnym budowaniu odpowiedniego wizerunku marki. Oprócz zasięgowych działań ATL, Agata jest stałym gościem wielu prestiżowych eventów, zapewniając meble do wyposażenia wnętrz, patronem eksperckich raportów i wystaw. Nie zapominamy również o naszej odpowiedzialności społecznej – dodaje Marek Gonsior.
Agata S.A. to jeden z największych i najstarszych w Polsce dystrybutorów mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz. Pod tą marką funkcjonuje już 19 wielkopowierzchniowych salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach w Polsce. Jeszcze w tym roku zostanie otwarty kolejny sklep Agata w Warszawie. Firma od ponad 60 lat funkcjonuje na polskim rynku, a obecnie współpracuje z większością kluczowych producentów mebli oraz akcesoriów dekoracyjnych w kraju oraz z wieloma dostawcami z zagranicy. Salony Agata oprócz mebli oferują również elementy dekoracyjne, lampy i tekstylia.
* Badanie CAWI zostało przeprowadzone na zlecenie Agata S.A. przez Dentsu Aegis Network na grupie 733 osób w wieku 20-50 lat, zamieszkujących w promieniu 50 km od Salonów Agata, które planują zakup mebli w ciągu 6 miesięcy.