Rebranding, więcej inspiracji w salonach i nowa strona www - salony Agata tworzą nową jakość w swojej kategorii.
W 2015 r. sieć salonów Agata Meble przeszła wiele zmian wizerunkowych i organizacyjnych. Po wdrożeniu nowej identyfikacji wizualnej i wprowadzeniu zmian w aranżacji, klienci mają obecnie do dyspozycji 19 nowoczesnych sklepów z szeroką ofertą mebli i akcesoriów wyposażenia wnętrz. Skróceniu uległa także nazwa i obecnie są to już salony Agata.
Rebranding to proces, który musi być rozłożony w czasie. W ciągu zaledwie roku udało nam się przeprowadzić większość niezbędnych zmian. Dzięki temu na początku 2016 r. rozpoczęliśmy aktywną komunikację z wykorzystaniem nowego logo. Już po kilku miesiącach mogliśmy zweryfikować efekt i wiemy, że nowa identyfikacja wizualna została przyswojona i zaakceptowana przez klientów. Badania pokazują, że, salony Agata są obecnie najlepiej rozpoznawalną siecią sklepów meblowych w Polsce* – dodaje Marek Gonsior, Dyrektor ds. Marketingu Agata S.A.
Salon przyjazny
W ubiegłym roku powstały dwa nowe salony Agata: w Lublinie i Białymstoku. W czerwcu 2016 r. ruszył sklep w Częstochowie, a przed końcem roku planowane jest otwarcie drugiego salonu w Warszawie, który będzie zarazem największym sklepem w sieci Agata.
Wszystkie nowe inwestycje już na etapie planowania i organizacji przestrzeni tworzone są głównie z myślą o atrakcyjnej prezentacji oferty oraz inspirowaniu klientów. Coraz większą część sklepu zajmują atrakcyjne aranżacje i pomysłowe ekspozycje. Praktycznie każda kolekcja mebli skrzyniowych jest wyeksponowana w formie urządzonych w oryginalny sposób pokoi, a nawet przykładowych aranżacji całego mieszkania. Wszystkie dodatki prezentowane w strefie z meblami są również dostępne w sprzedaży w dziale z akcesoriami.
Kontekstowo w sieci
Ważnym elementem zmian jest także odnowienie strony internetowej www.agatameble.pl, która zawiera nie tylko ofertę produktów dostępnych w salonach Agata, lecz także szereg porad i artykułów dotyczących aranżacji wnętrz.
Budowanie ciekawego kontekstu wokół produktów, które sprzedajemy to ważny element w komunikacji. Dlatego zarówno na stronie internetowej jak i w naszym Brand Journalu przeznaczonym dla mediów tworzymy treści, które pomagają poruszać się w świecie aranżacji wnętrz – dodaje Marek Gonsior.
* Badanie CAWI zostało przeprowadzone na zlecenie Agata S.A. przez Dentsu Aegis Network na grupie 733 osób w wieku 20-50 lat, zamieszkujących w promieniu 50 km od Salonów Agata, które planują zakup mebli w ciągu 6 miesięcy.